Nidec Netherlands B.V.

Service

Telefoonservice

Telefoonservice is op werkdagen beschikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur. Voor telefonische ondersteuning tijdens kantooruren worden geen kosten in rekening gebracht.
Telefoonservice buiten de normale werktijden wordt verrekend tegen de daarvoor geldende tarieven op basis van nacalculatie.

Service op locatie in Nederland

Wanneer na telefonische analyse wordt vastgesteld dat een servicebezoek op locatie de meest efficiënte actie is om een productieproces op te starten, kan tijdens kantooruren een specialist worden ingeschakeld. In noodgevallen kan ook na kantoortijden een beroep gedaan worden op  assistentie. Een drives specialist kan binnen 24 uur op een locatie in Nederland aanwezig zijn. De responstijd voor een bezoek op locatie in Nederland kan op basis van een serviceovereenkomst opgewaardeerd worden naar respectievelijk 12, 8 of 4 uur.
Servicewerkzaamheden in Nederland worden uitgevoerd op basis van nacalculatie.
Vul voor het aanvragen van service op locatie het volgende formulier in: Service aanvraag 

Interventie in België

Voor het aanvragen van een interventie in België kan deze link worden gebruikt: Aanvraag interventie België

Internationale service

In geval van een defect aan een Control Techniques of Leroy-Somer product dat toegepast wordt buiten de Nederlandse grenzen, zal in eerste instantie beroep gedaan worden op een Automation Centre in het betreffende land of de betreffende regio. Met deze optie kunnen vertragingen en kosten als gevolg van reistijden beperkt worden.
Indien voor werkzaamheden in het buitenland een specialist wordt ingeschakeld vanuit het land van bestemming gelden de locale tarieven plus een opslag voor telefonische coördinatie en bemiddeling.
Afhankelijk van de complexiteit van de serviceaanvraag kan ook gekozen worden om een engineer vanuit Nederland uit te zenden.
Inzet van een engineer in het buitenland is uitgesloten wanneer er sprake is van een negatief reisadvies door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook wanneer er sprake zou zijn van een bezoek aan een land, bedrijf, persoon of applicatie, waarvoor een boycot (EU, VS, VN) geldt, is uitzending uitgesloten van de mogelijkheden.

Prioriteitenservice

De prioriteitenservice, die tegen een vast jaarlijks tarief wordt aangeboden, is een opwaardering van de 24-uurs service. Met de prioriteitenservice wordt de gegarandeerde responstijd versneld naar 12, 8 of 4 uur.
De prioriteitenservice is van toepassing op werkzaamheden in Nederland en wordt afgesloten per locatie / productiefaciliteit. Voor de 4 uur responstijd geldt dat calamiteiten in het verkeer en de normale reisafstand van invloed kunnen zijn.

Excellent service

De excellent service is een aanvulling op de 24-uurs service. Met de excellent service wordt de gegarandeerde responstijd versneld naar 4 uur. Het pakket voorziet erin dat in noodgevallen een beroep gedaan kan worden op telefonische ondersteuning na kantooruren, zonder dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht. Er kan ook na kantooruren een beroep gedaan worden op de reparatiedienst. Het beheer van parameterinstellingen en / of software kan zonder extra kosten bij Nidec Netherlands worden ondergebracht tot een maximum van 10 regelaars. Een bijbehorend inspectiebezoek is inbegrepen.
Met het afsluiten van een excellent serviceovereenkomst zullen kosten voor het tijdelijk beschikbaar stellen van een vervangende regelaar niet belast worden. Hierbij zal de tijdelijk geplaatste regelaar in de oorspronkelijk geleverde staat moeten worden geretourneerd. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen herstelkosten verrekend worden.
De excellent service is van toepassing op werkzaamheden in Nederland en wordt tegen een vast jaarlijks tarief  afgesloten per locatie of productiehal.

Ondersteuning op afstand

De Control Techniques regelapparatuur biedt de technische mogelijkheden om onderhoud en diagnose uit te voeren op afstand. Met behulp van software zijn parameters en applicatiesoftware op afstand via de PC uit te lezen en, mits verantwoord, te wijzigen. Afhankelijk van het gewenste beveiligingsniveau en de installed base kan een configuratie op maat worden aangeboden.
Wanneer een installatie eenmaal functioneel is gemaakt, is deze tevens gekoppeld aan de standaard 24-uurs service. Indien gewenst kan het serviceniveau opgewaardeerd worden naar het omschreven prioriteitenniveau of het excellent niveau, tegen de daarvoor geldende jaar tarieven.

Garantietermijn

De garantietermijn op de Control Techniques producten bedraagt 5 jaar na leveringsdatum. 
Gedurende de garantietermijn worden defecte producten, na vaststelling van garantie, kosteloos gerepareerd in onze werkplaats in Sliedrecht. Indien reparatie niet mogelijk is, zal een vervangende regelaar worden geleverd. De “klaar terwijl u wacht service” voor reparaties is niet inbegrepen.

2774-service-1.jpg
Nidec voor uw droomapplicatie
  • Ambitie
    Nidec de beste en grootste elektrische aandrijfleverancier van Nederland
  • Team
    Ervaring in oplossingen en innovatie
  • All for dreams
    Uw applicatie is onze drive